Saksa keele õpetajate suvelaager lõppenud

Posted on August 16, 2014

Vahendame siin osaleja Eve mõtted.Suured tänud selle eest!

Selle foto eest tänu Irinale. Üksjagu fotosid ja infot Piretilt, Kallelt  FB-s ka! Tänud.

ERILINE KIITUS IKKA KORRALDAJATELE!

edlv 004 (1)

12.-14.augustini said  suvelaagris Elva mändide all Tartumaa Tervisespordikeskuses kokku saksa keele õpetajad üle vabariigi, seekord juba 23.korda, et koguda energiat ja teadmisi peatselt algavaks õppeaastaks. Tervitused, kallistused, jällenägemisrõõm ja tõdemus, et  meie väike toimekas seltskond on ikka nii kokkukuuluv ja ühtehoidev. Suveseminari teemaks oli „Aktiivõppe meetodid võõrkeeles“.

Ees on ootamas kolm töökat päeva. Pärast tubadesse jagamist ja kehakinnitust ning avasõnu algas esimene seminar väsimatu Kalle Lina juhtimisel, kes jagas meile näpunäiteid ja nõuandeid internetiavarustes toimetulekuks. Kalle seminar oli üles ehitatud üldisemalt konkreetsemale – esmalt keskkonnad materjali hoidmiseks, korrastamiseks, siis töölehtede valmistamiseks ja Kalle tehtud  praktilised tööd.                                                          Tuletasime meelde ja tutvusime selliste keskkondadega nagu dropbox, getwapps, embedr, bitly, fodey jt. Kuna õpetajatel on palju materjali kogunenud, siis tutvusime Kalle abiga, kuidas seda paremini selekteerida ja organiseerida ning ise materjali kiiremini üles leida ja tunnis õpilastele jagada. Kalle on teinud palju näidismaterjali ja jaganud seda Koolielus, näiteks quia.com sõnakaardid. Zarb.de keskkonnaga tutvusime ka praktiliselt ja katsetasime töölehtede tegemisega.

Et end mitte vaimutoiduga liialt koormata, võtsime ette ka oma füüsise turgutamise. On ju aasta 2014 Eestis ka liikumisaasta, millele oli pühendatud meie õhtune matk Väerajal. Väike Väerada on umbes 3 km pikk, mille ääres asuvad muinasjututegelaste skulptuurid. Meie giid Merili Aasma  Elva Matkakeskusest rääkis meile ka iga kujuga seotud loo. Elva mändide puhas õhk andis kõigile kosutust ja hea enesetunde. Rada möödus Vaiksest järvest, milles käidi ka järgnevatel päevadel hoolega end värskendamas.

Teisel päeval tutvustas Anne Robert Saksamaalt Hueberi kirjastuse õpikuid  Beste Freunde A1.2, Menschen B1 ja Sicher B1+. Õpikutesarjal on kindel ülesehitus ja meeldiv kujundus, lisaks õpikule ja töövihikule tutvusime ka lisamaterjaliga internetilehekülgedel. Üllatuseks  oli kõigil võimalus üks õpikukomplekt kingituseks kaasa saada. Eelmisel päeval loositi juba ankeeditäitjate vahel kümme õppematerjali komplekti välja. Suured tänud Hueberi kirjastuse Läti esindajale, kes meile sellise kingituse tegi!

Pärastlõuna  kulus kohalike vaatamisväärsustega tutvumisele. Kõigepealt külastasime Hellenurme vesiveskit, mis on asutatud 1880 ja teadaolevalt viimane töötav vesiveski Eestis. Veski perenaine Mae Juske tutvustas meile veski tööpõhimõtteid ja valmistas rukkijahust leiba. Läbi vesiveski nelja korruse saime näha, katsuda, tunda, maitsta, mis ja kuidas valmib viljaterast. Igaüks sai ka oma kakukese voolida, küpsetada ja kaasa võtta. Edasi viis meid matkarada kohalike mõisnike Middendorffide radadele. Külastasime mõisa, kalmistut ja Lustimäe parki, kus kunagi oli palju haruldasi puuliike. Akadeemik Middendorff oli loodus- ja põllumajandusteadlane, kelle mõisas asub praegu lasteaed ja hooldekodu. Meie ekskursioon lõppes Elva raudteejaamas näituse „Elva ajast aega“ külastusega. Ega päev veel sellega lõppenud, järgnes grilliõhtu saunaga ja kaasaelamine Gerd Kanteri hõbemedalivõidule EM-il või hoopiski Harting`i kullavõidule?

Nii jõudiski kätte meie suvelaagri kolmas ehk viimane päev, mis möödus praktiliste õuesõppe meetoditega tutvudes, lektoriteks  Mall Matto ja Irina Ševtšenko. Korjasime õuest erinevaid asju, voltisime lennukit ja mida kõike saab lennuki abil õpetada- maid ja pealinnu, käsitleda reisiteemat jpm. Seltsi aseesinaine Piret Steinberg  tutvustas oktoobris Tallinna Ülikoolis toimuvat Baltimaade Saksa keele Õpetajate konverntsi kava ja rääkis seltsi plaanidest.

Aitäh seekordsetele laagri korraldajatele Tartust ja Tartumaalt eesotsas Mall Mattoga ja tema tiimikaaslastele Tiiule ja Tiinale. Aitäh kõigile laagrilistele, olid järjekordselt rõõmsad ja töökad päevad. Taaskohtumiseni järgmisel aastal Harjumaal!